Chengdu ---> Nederland ---> Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu Chengdu ---> Nederland ---> Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu

Chengdu ---> Nederland ---> Chengdu

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

14 April 2016 | China, Chengdu

Ni hao!

Maar weer eventjes een update vanuit het verre warme Chengdu. We zijn onderhand alweer een maandje verder en ik heb natuurlijk alweer een hele hoop meegemaakt. Ik zal proberen zoveel mogelijk te vertellen, maar er zullen mij ook vast een aantal dingen ontglippen. De afgelopen maand is weer voorbij gevlogen en ik ben ook nog een weekje terug in Nederland geweest, dit was niet gepland, want helaas was mijn opa overleden. Van 24-03-2016 tot 01-04-2016 ben ik in Nederland geweest om de condoleance en begrafenis bij te kunnen wonen, en ik ben blij dat ik dit heb kunnen doen!

Het was natuurlijk ergens ook wel weer even lekker om familie en vrienden te kunnen zien na 2 maanden. In Nederland was het toevallig ook nog kermis Bovenkarspel, normaal niet mijn favoriete kermis, maar heb zwaar genoten met een deel van de gouwe kerols en meerdere! Ook mijn verjaardag (30 maart) kon ik toevallig in NL vieren, en ook dit was gezellig! Kortom, ik ben blij dat ik een aantal mensen weer heb kunnen zien en spreken!

1 april vloog ik weer terug naar Chengdu, had in het vliegtuig lekker 3 stoelen voor mezelf, dus kon heerlijk lang uit een filmpje kijken, en rustig een dutje doen. Na de vlucht van 10 uur kwam ik op zaterdag 2 april om 13.45 aan in China, waar Allard me op het vliegveld zou ophalen, maar die slapdas had zich verslapen dus ging ik alleen terug naar de campus.

Tom, Koen en Dang, (Tom en Koen waarmee ik de treinreis maakte van Moskou naar Beijing) waren dit weekend ook langs gekomen om Chengdu te bekijken en mijn bday party bij te wonen. Dus die gelijk bij de poort weer gezien, mn spullen op mijn kamer gedropt en met zn alle de stad in te gaan. Dit was weer gezellig en ’s avonds zou ik mijn verjaardag vieren in Hellen’s (een bar). Allard stelde het idee aan me voor dat we met ze tweeën alvast wat drankjes zouden gaan drinken bij zijn oude hostel, en we daarna naar de andere zouden gaan. We gingen dus met ze tweeën naar zijn oude hostel, en al pratend liepen we het dakterras op waar ik ineens “SUPRISEEEEEEE” hoorde, en jaahoor daar stond iedereen. Dit was het moment waarop ik in tranen uitbarstte, om ben gedraaid en naar huis ben gegaan, het werd me allemaal gewoon eventjes te veel. Maar de rest heeft nog wel een leuke avond gehad heb ik gehoord.

Nee, dit was natuurlijk superleuk, en als verjaardag cadeau kreeg ik een mooie fiets, die ik al een tijdje wou omdat je met een fiets natuurlijk veel makkelijker ergens naar toe gaat, en je overal veel sneller bent. Daarna, naar hellen’s gegaan waar de groep Engelse bij ons kwamen en Eike, een duitser. Daarna met z’n alle uitgegaan en draaiend van gezelligheid in bed beland.

De maandag daarop waren Koen, Tom en Dang er nog en zijn we met zn 7en op de trein gestapt richting Leshan, een stad in China een stukje verderop waar de Leshan big buddha staat. We kregen studenten korting met onze studenten kaart dus hoefde we maar 5€ te betalen in plaats van 12€ om naar binnen te gaan. Het was alleen Chinese vakantie, dus het leek wel of de halve populatie van heel China, in de rij stond om die Buddha te bekijken. Wij waren natuurlijk niet zo gek om 3 uur lang in de rij te gaan staan, dus hadden we bedacht om eerst verder te gaan lopen en de tempels te bekijken en daarna met de boot vanaf de rivier naar de buddha te kijken. (zie foto’s) het was een gezellige dag die met een klein smetje eindigde, toen we een trein ticket terug wouden boeken bleken alle treinen van die dag vol te zijn geboekt en moesten we met de bus terug wat 3 uur duurde, gelukkig vonden we een Chinese snorder met een grote auto die ons wel even 160km verderop naar Chengdu wilde brengen voor €10 per persoon, nou prima! Alleen was het door de vakantie enorm druk op de weg en hebben we er evengoed 4 uur lang over gedaan.

Afgelopen weekend, naar V+ Lounge geweest, een rooftop bar waar als je meldt dat je komt je Unlimited gratis Vodka Jus d’orange, Gin Tonic en Rum Cola mag bestellen. Daarna doorgegaan naar Club Space waar we een tafel kregen en ze nonstop gratis flessen Vodka aanvoeren met jus d’orange. Ook hier hoef je alleen maar te zeggen dat je eraankomt en word je opgehaald bij de lift, naar je tafeltje gebracht en de rest word allemaal voor je verzorgd. Het gratis uitgaan is ontdekt! Komende maand komen ook Steve Aoki en Deorro draaien, ook hier kunnen we gratis heen en krijgen we gratis drank, ideaal dus!

Ook word er natuurlijk nog naar school gegaan naast alle festiviteiten. Vorige week eerste mondeling toets gehad en een 9,2 gehaald, dikke prima dus! En vandaag eerste toets gehad, niet heel goed voor geleerd maar moet ook wel een voldoende zijn!

Nu weer wat uitstapjes plannen voor de komende weken, bijvoorbeeld weekendje hiken in Emeishan, dagje naar Chongqing en weekendje naar Jiuzhaigou. Maar dit moet allemaal nog even geregeld worden.

Om het verhaal in twee woorden samen te vatten.

Ik geniet!


A je to!

  • 14 April 2016 - 21:44

    Jan:

    Leuk verslag jelle kun je al een beetje uit de voeten met de taal?
    En gratis drank is nooit weg natuurlijk zolang je de weg terug naar de campus maar weer kunt vinden als je te veel hebt gezopen haha.
    Geniet er maar van en probeer zoveel mogelijk dingen te zien het is natuurlijk een ervaring die niet een twee weer voorbij komt. Of blijf je daar aan een chinese hangen haha. Hoop dat het leren je goed afgaat. Hoelang moet je daar nu nog? Ik stuur binnenkort wel weer eens een berichtje. Groeten ome jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 10463

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 03 Juli 2016

Op naar Chengdu

Landen bezocht: