Chengdu Hotel ---> Chengdu Campus - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu Chengdu Hotel ---> Chengdu Campus - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu

Chengdu Hotel ---> Chengdu Campus

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

09 Maart 2016 | China, Chengdu

De eerste 2,5 week in Chengdu zit er alweer op. Het gaat allemaal super snel voorbij. De eerste dagen nadat we kennis hadden gemaakt met de andere Nederlanders hier zijn we veel op stap geweest om de stad te verkennen, barretjes en clubs te ontdekken, en gewoon doelloos op random plekken de metro uitstappen en daar de boel even te checken.

Nick en ik waren op pad gegaan om een mobiel abonnementje te regelen, gelukkig is dit in China allemaal heel makkelijk te regelen als je de taal zo vloeiend spreekt als wij deden, dus met handen en voeten hebben we een abonnement weten te regelen waar we met ze 2’en op zitten en dus samen delen, hier betalen we omgerekend per persoon €9 per maand voor dus we interneppen, bellen en sms’en voor een schappelijk prijsje en kunnen we overal waar we zijn up to date blijven van het Nederlandse nieuws. Dit werkte allemaal perfect de eerste twee dagen maar toen hield het er plotseling mee op, dus wij terug naar de winkel, moesten we dus opnieuw wat geld erop zetten en het werkte weer, voor 1,5 dag…. Dus naja na een paar dagen zonder mobiel te hebben gezeten en meerdere winkels van onze provider te hebben bezocht, kwamen we tot de conclusie dat het gewoon volkomen kut is dat ze nergens een woordje engels spreken in deze winkels, en dat ze het liefst gelijk zeggen dat ze t niet snappen, en ze niet eens willen proberen ons te helpen. Maar afgelopen maandag hoorde we van een klasgenoot dat hij ook bij China Unicom zit en hij wist een grote winkel van deze provider waar ze wel engels kunnen praten, dus daar naartoe gegaan en toen na een week ofzo was het eindelijk gefixt en bleek dat we 27 yuan(€4) te weinig op ons account hadden staan en het daarom dus niet werkte, heel makkelijke oplossing dus, maar het is nu geregeld gelukkig en werkt nu perfect.

Verder zijn we de afgelopen twee weken heel veel uit geweest met z’n alle, en hebben we het nachtleven van Chengdu al een beetje verkend, gelukkig voor ons zijn er nog een heleboel onontdekte pareltjes in het nachtleven van Chengdu, en zijn we nog lang niet klaar met het uitgaan. We hebben wel al een barretje waar we 0,5 liter bier en shotjes tequilla en kamikaze kunnen krijgen voor 6 yuan (€0,80) maar de echte clubs zijn wel vies duur, gemiddeld €4 per flesje bier. Dus om onze Nederlandse nationaliteit eer aan te doen, zorgen wij er keurig netjes voor dat we van te voren al een toereikend aantal alcoholische versnaperingen achter de kiezen hebben en we in de duren clubs minimaal hoeven uit te geven.

Verder al mensen uit alle uithoeken van de wereld ontmoet uit landen zoals Duitsland, België, Frankrijk, Spanje en Italië! Echt super vet dat ze van zo ver komen allemaal!

Nee, mensen uit Australië, Zuid-Afrika, Amerika noem het maar op. Zo ontmoet je nog eens mensen. Ook een hele hoop Chinezen ontmoet uiteraard in de barretjes en de Clubs, de gemiddelde openingszin in China is “Welcome in China, Welcome in Chengdu” en om gelijk maar even met de deur in huis te vallen is de 2e zin van een gemiddeld gesprek in een club “i love you” ik ben er nog niet helemaal zeker van of dit nou het karakter is van de gemiddelde Chinese vrouw, of dat het een van de weinige engelse zinnetjes is die ze kennen,maar ik gok het tweede haha.

Verder dus nog een paar dagen op stap geweest met de metro, naar een paar toeristische trekpleisters in Chengdu, zoals Tianfu Square, people’s park en Kuanzai Alleys, deze keren werden we begeleid door onze persoonlijke reisleidster Daisy, die ook van de HVA is. Waarnaar we met ze 3’tjes Daisy, Nick en ik op stap gingen, en bar street gingen verkennen, maar toen zonder dat we het doorhadden belande we in een gay bar, en stonden er binnen de korste keren twee Chinese aan onze tafel die ons gratis drinken en eten wouden geven. Hartelijk bedankt en tot nooit meer ziens.

Verder valt het me hier alles mee, alles is best modern! Mis natuurlijk wel bepaalde westerse dingen hier maar dat is niet zo heel erg. Elke middag en avond lekker in een klein Chinees voor omgerekend €1 een bord vol rijst met kip of een goede bak noedels eten, dit bevalt prima! Wat wel echt smerig is, is dat je om de haverklap iemand (mannen maar ook vrouwen) hun keel hoort schrapen en een lekkere groen gele gelei op de grond kwakt, soms ook lekker voor je voeten. Wel een voordeel is dat je lekker ongegeneerd alles kan doen en niemand kijkt er raar van op, netjes rechtop eten met een hand onder de tafel of naast je bord hoeft hier gelukkig ook niet, het motto is zoals Sezer altijd altijd zegt “Je moet gewoon eten als een Chinees”.

Afgelopen maandag (07-03-2016) is school begonnen, Maandag t/m vrijdag elke dag van 8.30-12.00 Chinees, nu hoor ik jullie denken “wat een luizenleventje heeft die jongen” en daar moet ik jullie gelijk in geven. Lekker elke middag vrij om dingen te doen. Ook moet ik 1 avond in de week een business vak volgen, ik heb zo ongeveer gekozen voor Human Resource Management, dit word alleen op de andere campus van de school gegeven, wat zon 3 kwartier met de bus reizen is, hiervoor hoef ik 1x een presentatie te geven en verder niks, dus dat is ideaal, en haal ik hopelijk mijn puntjes voor dat vak.

Met een groep mensen hebben we bij een sportschool een mooi prijsje gemaakt om onbeperkt te sporten, en voor om en nabij €20 per maand kunnen we nu lekker sporten in de sportschool. Het is de bedoeling dat ik hier vaker heen ga als dat ik blogs schrijf voor jullie… maar dat gaat zeker goedkomen! Gister gelijk al eventjes heen geweest met Rudy, en nu lekker overal spierpijn, maar we moeten ergens beginnen hè. We gaan er voor de komende 4 maanden!

Nou het is wel weer mooi geweest voor vandaag.
Dag vriendjes, Dag vriendinnetjes

Tot volgende keer maar weer.

A je to!

• 09 Maart 2016 - 13:08

Dorien:

Leuke verhalen Jelle van een mooie ervaring....nu al.
    Heel veel succes daar, met school en "leren".

Groetjes vanuit Andijk

• 09 Maart 2016 - 19:55

Carola:

Leuk zo, je verhalen! Geniet ervan en veel plezier!!

• 09 Maart 2016 - 22:38

Tante & Oom:

Hoi neef, leuke verslagen om te lezen en ook de foto's uiteraard. Geniet er maar lekker van: maar dat komt vast wel goed