Ulaan Baatar ---> Beijing ---> Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu Ulaan Baatar ---> Beijing ---> Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Jelle Vriend - WaarBenJij.nu

Ulaan Baatar ---> Beijing ---> Chengdu

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

24 Februari 2016 | China, Chengdu

Zo daar ben ik weer met een een verslag van het laatste deel van de Trans Mongolië Express.

De laatste trein sessie was ook de kortste sessie. We zaten in de modernste trein tot nu toe, met grotere bedden, werkend stopcontact en een mooi restaurant erin. We waren er allemaal flink mee aan, mede doordat we om 06.30 sochtends de trein al moeste pakken. In het restaurant een paar biertjes gedaan en toen kwamen we dan toch nog de eerste 2 nerderlanders tegen, twee meiden uit Amsterdam. Daar gezellig een biertje mee gedaan, en toen ’s avonds naar de kamer omdat we bij de Chineze grens aankwamen en we door de douane moesten. Dit duurde wederom weer vrij lang ook omdat het onderstel moest worden verwisseld omdat ze in Mongolië en China andere rails breedtes hanteren.

We kwamen rond 12 uur aan in Beijing (20-02-2016), en zijn we met een taxi naar het hotel gegaan, het hotel was prima en we zaten goed in het centrum en naast een metro station dus we konden alle kanten op. De eerste middag hebben we gevuld met het zoeken naar een bank waar we konden pinnen want het lukte eerst nergens maar de aanhouder wint en we konden na 2 uur dwalen eindelijk ergens pinnen. Daarna gelijk naar Tiananmen Square gegaan (Het grote plein voor de verboden stad) en daarna wat gaan eten want de verboden stad was al dicht, en savonds een biertje gedaan.

(21-02-2016) optijd eruit en de verboden stad bezocht, het zag er allemaal heel mooi uit, en heel indrukwekkend hoe groot het wel niet was. Daarna doorgegaan naar het Summer Palace, dit is de plek waar de keizers vroeger hun zomer doorbrachten en even uit de stad waren. Dit was ook echt super mooi en had een enorm meer erachter waar je omheen kon lopen over “the long corridor” naar een eiland. Deze voelde wij ons vieren net celebraties want ik denk dat we wel 30x op de foto zijn gegaan met een chinees of een groep chinezen, waarvan sommige meiden na de foto zelfs begonnen te gillen en te springen. So who the fuck is Justin Bieber? Ook werden er een stuk of 100x stiekem foto’s van ons genomen.
Die avond lekker uit eten geweest, en hebben we Kippenhart en Schapen nier geproefd. Dit smaakte gelukkig een stuk lekkerder dan dat het klinkt. Het met stokjes eten is nog even een klein probleempje maar dat komt vanzelf wel goed na een paar keer oefenen. Na het proeven van deze gerechten doorgegaan naar het nachtleven van Beijing, eerst naar een soort van kroeg en daarnaar door naar de club.

De dag erna (21-02-2016) met een flinke kater met richting het busstation om naar de Chineze muur te gaan, bleek dat de bus maar tot 12.00 reedt, maar zijn we door een soort van uber taxi toch nog naar de Chineze muur gebracht. Daar aangekomen zei de man dat we jong waren en we die muur zo wel even op zoude klimmen, allemaal heel leuk en aardig maar het was een pittig zware dobber dat Chineze muurtje, het was enorm stijl en de traptreden waren ongeveer een halve meter hoog. Wederom wonnen wij als aanhouders van de muur en zijn we helemaal naar boven gelopen. Waar we een mooi uitzicht hadden tussen de bergen waar de muur over/door heen loopt. De weg naar beneden was een stuk aangenamer dan naar boven al was het soms wel oppassen dat je goed stapte want anders keilde je zo een flink stuk naar beneden.
De dag erna (22-02-2016) zijn we dan na 18 dagen met ze 4’en op reis te zijn geweest opgesplitst en zijn Nick en Ik op de taxi gestapt richting het vliegveld om naar Chengdu te vliegen om 4 maanden te studeren, en Koen en Tom op de trein gestapt om nog een paar dagen naar Shanghai te gaan en vervolgens naar Nanchang om 4 maanden te studeren. Dit was uiteraard heel emotioneel en het verhaal gaat dat onze tranen nogsteeds door de straten van het mooie Beijing vloeien.

Tijdens de vlucht lekker geslapen en in Chengdu aangekomen op een taxi gestapt naar een hotel, om nog even van wat luxe te genieten voordat we onze kamer op de campus intrekken. Het hotel bleek ook nog eens heel goedkoop te zijn, zo’n €10 per persoon per nacht en ziet er prima uit. ’s Avonds gelijk afgesproken met de andere mensen die hier zitten van de HES en zijn we met 9 man/vrouw waarvan ik sommige al kon, en sommige heb leren kennenm een biertje gaan drinken en daarna uit eten gegaan in een Hot-Pot restaurant, hot-pot word hier heel veel gegeten, en zoals de naam al doet vermoede worden er heel veel pepers gebruikt, en is het super heet van smaak. Het gaat als volgt je hebt een grote pan in het midden van de tafel, met pepers en kruiden al in water of iets gemengt, dan bestel je gewoon dingen van de kaart, als het kookt gooi je je vlees of groente erin en dan laat je het gaarkoken en vis je het met je stokkies uit de pan en eet je het op.
Hierna gelijk het nachtleven van Chengdu even getest, en zelfs op maandag avond was de club stampvol, dus ik denk dat ik hier wel goed zit. De groep nu al super gezellig, dus dat gaat ook helemaal goed komen met elkaar. En ik weet nu al zeker dat het echt een toptijd gaat worden hier in Chengdu.

Gister de campus even bekeken en de kamer die ik voor de komende 4 maanden heb even gechecked, dit zag er goed uit. En morgen(25-02-2016) ga het hotel verlaten en verhuizen naar de campus. Het enige jammere is dat ik dezelfde kamer heb geboekt als dat Jesper hier had, het vorige semester, hij spulletjes had laten staan voor mij, en ik had gevraagt of ze dat wilde laten staan, maar ze het evengoed hebben weggehaald.

Zometeen even op pad voor een Chinese sim-kaart met internet zodat ik lekker overal kan interneppen op mijn mobieltje.

Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn blog, en vanaf nu zou ik minder vaak wat posten aangezien ik waarschijnlijk minder mee ga maken en het jullie waarschijnlijk niet veel boeit als ik vertel hoevaak per dag ik naar de WC ga en hoeveel metro stations ik op een dag heb bezocht. Ik ben van plan nu nog 1x per maand wat te posten.

A je to!

  • 24 Februari 2016 - 09:37

    Pieter:

    Hi Jelle, wat een mooie verhalen zeg!

    Maar ik zou wel graag willen dat jij vaker verhalen blijft posten.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak jij per dag naar de wc gaat.
    En als je dan je afvalstoffen d.m.v. een grote boodschap gaat lozen,
    poep je dan meestal veel of weinig?
    Hoelang duurt een gemiddelde poepbeurt bij jou?
    Kreun je wel eens als je het er uit moet persen?
    En hoeveel laagjes heeft jouw wc papier?

    Ik ben erg benieuwd!

    Ik wens jou een ontzettend leuke tijd toe in China, geniet ervan!

    Grts Pieter

  • 24 Februari 2016 - 11:33

    Esther :

    Hee Jelle,

    Wat een avontuur en mooi dat je zo geniet van alles, leuk om te lezen !
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt op je campus, geniet van deze kans, heel veel plezier nog en succes met je studie !

    Groetjes van ons uit Medemblik x

  • 24 Februari 2016 - 16:48

    Linette:

    Hoi Jelle,

    Wat leuk om een beetje met je mee te mogen reizen. Leuke verhalen en al veel gezien en gedaan. Ik geloof niet dat je nu alleen maar aan het studeren slaat, maar evengoed nog genoeg andere, nieuwe dingen gaat beleven, dus vaker schrijven dan één keer per maand hoor. Succes met de studie.

  • 24 Februari 2016 - 19:29

    Wim En Ineke:

    Hallo Jelle
    Wat een geweldige reis en belevenissen, lezen met plezier en genieten van de foto's.
    Horen en zien je verborgen kanten en talenten.
    Willen nog meer van je horen, want hier stopt je reis, avontuur en dagelijkse zaken niet.
    Geniet van alles.
    Groetjes uit Enkhuizen

  • 26 Februari 2016 - 13:55

    Jelle Vriend:

    Hey Pieter,

    Door het consumeren van grote hoeveelheden nasi ben ik meer dan 7x per dag op de wc te vinden. In de ochtend laat ik altijd veel achter in de wc, overdag is het dan wat minder en de avond bespaar ik je. Ik zal straks even de laagjes wc-papier tellen.

    Groeten Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 10443

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 03 Juli 2016

Op naar Chengdu

Landen bezocht: